Salgs- og forretningsbetingelser for online køb af billetter, forplejning og gavekort til Odense Sommerrevy ApS.
Generelle oplysninger
I Odense Sommerrevy (herefter OSR) sælger vi billetter til vores egne forestillinger og formidler salg af billetter til arrangementer, som arrangeres af eksterne arrangører. Det fremgår af vores hjemmeside og af billetten, hvem der er arrangør af det enkelte arrangement.
I de tilfælde, hvor et arrangement arrangeres af en ekstern arrangør, er det udelukkende den eksterne arrangør, der har ansvaret for arrangementets afholdelse og indhold, og vi kan ikke gøres ansvarlige, hvis arrangementet ikke afholdes, f.eks. som følge af den eksterne arrangørs konkurs, eller for arrangementets indhold.
Til visse af arrangementerne formidler vi salg mad i forbindelse med arrangementets afholdelse. Salget sker udelukkende via vores hjemmeside. Skulle der opstå problemer kan vi kontaktes på event@sommerrevyen.dk
Disse salg- og leveringsbetingelser indeholder de vilkår, som gælder for køb af billetter, mad og gavekort. Særlige vilkår for det enkelte arrangement kan desuden fremgå af vores hjemmeside.
Når du handler på vores hjemmeside, accepterer du vores salgs- og leveringsbetingelser. Hvis du ikke kan acceptere salgs- og leveringsbetingelserne, skal du ikke foretage et køb.
Særlige forhold ved afholdelse af en forestilling i et telt
Vi gør opmærksom på at egne og tilknyttede arrangementer afholdes i et telt uden klimaregulering, hvorfor vejret har betydning for varme, kulde og fugt. Desuden gøres opmærksom på, at der anvendes midlertidigt sæsonopsat interiør til brug for publikum.
Billetter
Billetter kan købes som digitale og fysiske billetter. Vær opmærksom på, at der ikke kan vælges pladser, som vil efterlade ét ledigt sæde.
En billet skal medbringes og kunne scannes af vores personale ved indgangen for at give adgang til arrangementet. Digitale billetter kan medbringes udprintet eller fremvises på smartphone.
En billet giver adgang for én person til det arrangement, som billetten er købt til. Datoen og tidpunket for arrangementet fremgår af billetten og salgsprocessen. Til de arrangementer, hvor der er nummereret placering af publikum, fremgår billettens pladsnummer af din billet og salgsprocessen.
Hvis du har mistet din billet forud for et arrangement, skal du tjekke din mail for en digital kopi. Hvis ikke du kan finde den der, skal du i god tid inden arrangementets afholdelse kontakte os på event@sommerrevyen.dk. Billetter kan overdrages, medmindre det fremgår af billetten, at billetten er personlig og derfor ikke kan overdrages.
Billetter må ikke videresælges til en højere pris end billettens oprindelige pris, jf. lov om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer § 1. Billetter må desuden ikke uden vores tilladelse udbydes i konkurrencer, sælges eller på anden måde overdrages i forbindelse med kommerciel virksomhed.
Billetter må ikke kopieres eller på anden vis anvendes flere gange. OSR påtager sig ikke ansvaret for gyldigheden af billetter, der ikke er købt gennem vores billetsystem.
Vi anbefaler at handle på vores hjemmeside eller gennem et salgslink med vores URL for at sikre billetternes gyldighed og pris, og for at give os de bedste muligheder for at holde dig informeret om eventuelle ændringer og aflysninger af arrangementer.
Tilgængelighed
Kørestolsbrugere kan købe billetter til vores kørestolspladser. Kørestolspladserne kan købes på vores hjemmeside. Der er et begrænset antal kørestolspladser tilgængelige i teltet. Er der udsolgt kontakt os pr. mail eller telefon.
Førerhunde er velkomne hos os. Hvis du har behov for at medbringe en førerhund, skal du købe din billet ved henvendelse på tlf. 70 70 70 32, så vi kan tage højde for dette ved placeringen i salen.
Snacks, mad og drikkevarer
Vi formidler salg af snack, mad og drikkevarer i forbindelse med visse af arrangementerne, som afholdes i teltet. F.eks. kan du købe mad og drikkevarer, der serveres inden et arrangement, eller snacks og drikkevarer, der kan tages med ind i salen eller som serveres i pausen.
Bytteret
Dine billetter kan ombyttes til en anden spilledag i spilleperioden (dog ikke eksterne arrangementer). Ombytning af billetter samt forplejning, skal ske senest 30 dage inden forestillingen spiller.
Du kan selv ombytte dine billetter ved at logge ind på din kundeprofil eller via link i din kvittering. Hver ordre kan ombyttes online op til 1 gang gratis. Herefter pålægges et håndteringsgebyr på DKK 50,- (inkl. moms) pr. ordre.
Du kan også ombytte dine billetter ved at sende en mail til event@sommerrevyen.dk. Her pålægges der et håndteringsgebyr på DKK 30,- (inkl. moms) pr. billet. Ombytningen kan ikke ske via brev.
Kunden betaler enhver difference ved ombytning af billetter, og der refunderes ikke penge ved køb af billigere billetter. Billetter kan ikke ombyttes til gavekort eller kontanter.
Ingen fortrydelses- eller returret for billetter, mad og drikkevarer
Der gælder ingen fortrydelsesret for køb af billetter, mad og drikkevarer, uanset om købet er foretaget på vores hjemmeside eller telefonisk, jf. forbrugeraftalelovens § 18 stk. 2 nr. 4 og 12, og du kan ikke forvente at få refunderet billetter eller bytte billetter til et andet arrangement eller vælge at få snacks, mad og drikkevarer serveret på et andet tidspunkt end det bestilte.
Billetter der af køber ikke benyttes pga. sygdom, vejrlige forhold eller lignende refunderes ikke.
Gavekort
Vores gavekort kan anvendes til køb af billetter til de forestillinger, der fremgår på vores hjemmeside. Gavekort kan anvendes til køb på vores hjemmeside. Restbeløb på gavekort kan anvendes til fremtidige køb. Gavekort kan anvendes i 3 år fra det tidspunkt, hvor gavekortet er blevet udstedt.
Vores gavekort er et ihændehaverbeviser og skal derfor betragtes som kontanter. Den person, der anvender et af vores gavekort, kan benytte dette til betaling. Tabte eller bortkomne gavekort erstattes ikke. Gavekort kan ikke benyttes til baren eller til arrangementer, hvor billetterne ikke sælges af OSR.
Køb og levering
Du betaler for dine køb umiddelbart ved bestillingen. Dit køb er bindende, når vi har modtaget og registreret betalingen. Kommunikation vedrørende elektronisk betaling sker i krypteret form. Information vedrørende dit betalingskort sendes direkte til kortindløseren (Nets).
Når du har foretaget et køb, opfordrer vi dig til at kontrollere, om det trukne beløb på din bankkonto er korrekt – særligt hvis der opstår tvivl, om et køb er gennemført f.eks. hvis der i forbindelse med køb på vores hjemmeside vises en fejlmelding inden kvitteringssiden.
Vi leverer digitale billetter og gavekort til den e-mailadresse, som du har oplyst i købsprocessen/ved bestillingen.
Hvis du ikke har modtaget en kvitteringsmail eller billetterne indenfor 24 timer efter du har foretaget købet, skal du kontakte vores billetsalg. Inden du kontakter billetsalget, beder vi dig undersøge, om kvitteringsmailen eller dine billetter er i din spam-indbakke.
Når du modtager dine billetter/dit gavekort, opfordrer vi dig til at kontrollere, at billetterne/gavekortet indeholder de korrekte oplysninger. Hvis oplysningerne ikke stemmer overens med det købte, skal du kontakte vores billetsalg.
Købelovens regler vedrørende mangler finder anvendelse på de køb du foretager hos os.
Billet- og leveringsgebyrer
Vi tager et billetgebyr på 30 kr. pr. billet, 15 kr. pr. picnic og 10 kr. pr. fri bar armbånd. Vi tager ikke gebyr for udstedelse af gavekort.
Ændringer af forestillinger
Det kan i visse tilfælde være nødvendigt, at vi eller en ekstern arrangør ændrer et arrangement efter, at billetterne til arrangementet er blevet sat til salg. Der kan for eksempel være tale om, at vi kan blive nødt at ændre:
- indholdet af et arrangement
- arrangementets repertoire (skuespillere, musikere mv.)
- datoen eller tidspunktet for et arrangement,
- hvilke pladser billetterne giver adgang til,
- om der undervejs i et arrangement skal afholdes pause, og/eller
- de praktiske forhold vedrørende et arrangements afholdelse.
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer af vores arrangementer, uden at ændringerne udgør misligholdelse af vores forpligtelser, mangler ved arrangementet eller aflysning af arrangementet. Vi er ikke forpligtet til at orientere dig om ændringer af et arrangement inden arrangementets start, og ændringer kan foretages helt indtil starten eller i visse tilfælde under arrangementet.
I de tilfælde, hvor vi bliver nødt til at ændre datoen eller tidspunktet for et arrangement, sender vi nye billetter til dig. Hvis vi ændrer dine billetter fra én billetkategori til en anden og billigere billetkategori, udbetaler vi prisdifferencen til dig, medmindre ændringerne er nødvendiggjort af force majeure, eller ændringerne sker for at sikre vores gæsters og vores ansattes sikkerhed, og vi vurderer, at hensynet til sikkerheden ikke kan varetages på andre måder end ved at foretage ændringerne. Force majeure skal fortolkes i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler og retspraksis.
Aflysning af arrangementer
I tilfælde af, at vi eller en ekstern arrangør ikke kan gennemføre et arrangement, vil arrangementet blive aflyst. Aflysninger kan efter omstændighederne ske helt op til et arrangements start. Aflysninger kan f.eks. forekomme pga. sygdom eller tekniske problemstillinger.
Er årsagen til aflysning som følge af strejke, lockout, brandskade, naturkatastrofer, ekstremt vejrlig eller lignende uforudsete hændelser uden for Odense Sommerrevys kontrol, er Odense Sommerrevy berettiget til at aflyse uden skadeserstatning af nogen art. Ved aflysning forstås, at forestillingen ikke gennemføres.
Ved aflysning af et arrangement, som vi har arrangeret, refunderer vi billetprisen til dig. Billetter refunderes dog ikke, hvis aflysningen skyldes force majeure, eller hvis aflysningen sker for at sikre vores gæsters og vores ansattes sikkerhed, og vi vurderer, at hensynet til sikkerheden ikke kan varetages forsvarligt på andre måder end ved aflysning.
Aflyses forestillingen før start eller inden halvdelen af forestillingen er gennemført, kan din billet inkl. gebyr refunderes og du vil modtage besked derom. Hvis over halvdelen af forestillingen er gennemført refunderes eller ombyttes billetten ikke. Billetter kan kun refunderes i den igangværende sæson.
Såfremt Odense Sommerrevy kan lave en erstatningsforestilling af den aflyste forestilling, indenfor 12 måneder efter oprindelig forestillingsdag, kan pengene dog ikke refunderes. Her vil køber få de samme pladser og eventuelle tilkøb købt samtidig med billetterne vil blive flyttet over til erstatningsforestillingen.
Hvis en forestilling udskydes, afbrydes, eller flyttes til en anden dato, kan der alene ske ombytning af billetter til en senere programsat forestilling
Vi refunderer ikke billetter til arrangementer, der er arrangeret af en ekstern arrangør.
Forsendelses-, betalingskort- og billetgebyr refunderes ikke, hvis forestillingen aflyses.
Såfremt en forestilling aflyses, kan der alene ske ombytning af billetter, hvis der er ledige pladser til en programsat senere forestilling.
Særligt om refundering af køb foretaget før den 29. august 2024
I forbindelse med skifte af billetsalgsudbyder, gøres der opmærksom på at billetter købt før den 29. august 2024 ikke kan refunderes direkte til købers konto.
Der vil derfor blive udstedt et gavekort, som kan benyttes på Sommerrevyen på Engen i sæson 2025. Ønskes pengene tilbagebetalt på konto, bedes du kontakte OSR på mail: event@sommerrevyen.dk. Oplys heri navn, ordrenummer samt kontooplysninger.
Annullering af billetter
Vi forbeholder os retten til at annullere udstedte billetter, hvis billetten er udstedt som følge af en fejl eller billetten senere er blevet ugyldig f.eks. som følge af aflysning af arrangement eller erstatning af bortkommen billet.
Kommunikation og information
For at levere den bedste service i forbindelse med billetkøb og arrangementer, kommunikerer vi digitalt med dig via mail og SMS. Vi anbefaler derfor, at du opdaterer din brugerprofil hos os eller alternativt kontakter vores billetsalg, hvis du skifter mailadresse eller telefonnummer i perioden mellem billetkøbet og arrangementet, så vi har de bedste muligheder for at holde dig opdateret vedrørende arrangementet.
Vi vil gøre vores bedste for at kontakte dig og informere dig om eventuelle ændringer og aflysninger. Der kan dog være situationer, hvor vi ikke kan få kontakt til alle gæsterne til et arrangement. Da du selv er ansvarlig for at holde dig informeret om tidspunktet for et arrangement eller om arrangementet er blevet aflyst, anbefaler vi, at du besøger arrangementets side på vores hjemmeside løbende og på dagen for arrangementet.
Ansvarsbegrænsninger
Vi påtager os ikke ansvaret for det indirekte tab, som du måtte have i forbindelse med, at vi ændrer datoen eller tidspunktet for et arrangement eller i forbindelse med, at et arrangement aflyses.
Vi er derfor ikke ansvarlige for f.eks. de udgifter til rejse eller ophold, som du måtte have afholdt i forbindelse med arrangementet.
Det er alene den eksterne arrangør, der har ansvaret for de arrangementer som denne afholder, og vi har intet ansvar over for billetkøbere vedrørende en ekstern arrangørs rekonstruktion, betalingsstandsning, konkurs eller aflysning af arrangementer.
Vi har desuden ikke ansvaret for andre mangler eller andre eventuelle reklamationer vedrørende et arrangement eller trykte programmer eller merchandise, som du har købt af en ekstern arrangør.
Vi tager forbehold for, at der kan være fejl i oplysninger vedrørende vores arrangementer i vores trykte programmer og på vores hjemmeside, ligesom arrangementer kan være udsolgt, uden at dette fremgår af vores hjemmeside.
Kundeservice og klager
Hvis du har spørgsmål eller reklamationer vedrørende vores arrangementer, eller arrangementer, der er afholdt af eksterne arrangører i vores sale, skal du kontakte vores kundeservice på mail: event@sommerrevyen.dk eller på telefon: 70 70 70 32.
Hvis du er forbruger, og det ikke lykkes os at finde en løsning på en reklamation, kan du indgive skriftlig klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning/Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan indgive klagen via klageportalen for Nævnenes Hus på www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på www.ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse event@sommerrevyen.dk.
Beskyttelse af personlige oplysninger og datasikkerhed
I forbindelse med din bestilling behandler vi dine oplysninger. Det gør vi for at kunne levere billetter og service til dig. Al kommunikation som vi har med dig via e-mail gemmes og dokumenteres i den forbindelse. Vi overlader kun personoplysninger til vores systemleverandører i henhold til gældende ret, indgåede databehandleraftaler eller databehandlervilkår.
Ifølge persondataforordningen og persondataloven har du ret til på foranledning at få udleveret den information, som vi har opbevaret om dig. Du har også ret til at anmode om at få slettet dine oplysninger fra vores systemer. Se i øvrigt vores Data- og Privatlivspolitik på vores hjemmeside.
Opdatering af salgs- og leveringsbetingelserne
Vi opdaterer løbende disse salgs- og leveringsbetingelser, f.eks. som følge af tekniske ændringer, nye forretningsmodeller eller relevante juridiske krav og regler. De til enhver tid gældende salgs- og leveringsbetingelser er tilgængelige på vores hjemmeside og i billetsalget.
Betingelserne er senest opdateret den 29. august 2024
Særlige forhold
Ved køb af mad bedes oplysninger om eventuelle allergier, særlige ønsker til diæt, funktionelle eller psykiske handicaps fremsendes senest en uge før arrangementets afholdelse.
Rygning er forbudt i selve teltet, men tilladt på særlige områder udenfor.
Medmindre der er givet skriftligt tilsagn, er det hverken tilladt at optage film, lyd eller anvende professionelt fotoudstyr til forestillingen. Det er ligeledes ikke tilladt for journalister eller medieansatte offentligt at referere kunstnere eller foredragsholdere direkte.
OSR tager forbehold for fejl og mangler i priser og beskrivelser.
Opdateret 29. august 2024.